logo

Jakiś czas temu przekonywaliśmy na blogu o tym „dlaczego warto kierować się marką producenta bryczek przy wyborze nowego lub używanego powozu”. Po publikacji otrzymaliśmy wiele cennych uwag od miłośników powożenia zaprzęgami z całego świata, zwłaszcza tych poznających dopiero tajniki jeździectwa. To dzięki Wam, poruszamy teraz kolejny temat, ważny z punktu widzenia wszystkich użytkowników powozów mianowicie: „dlaczego bryczki należy kupować u autoryzowanych dealerów”. Dlaczego ważny? Dotyczy bowiem istotnej kwestii bezpieczeństwa powożenia powozami i problemu zakupu oraz użytkowania używanego powozu niewiadomego pochodzenia. Jeśli stoisz przed zakupem nowej lub używanej bryczki, to ten artykuł jest właśnie dla Ciebie.

„DNA” marki GLINKOWSKI 1956 to triada cech: innowacyjność, perfekcja wykonania i bezpieczeństwo (czytaj więcej: Dlaczego warto płacić za markę na rynku powozów konnych?). Odnaleźć je można w każdej bryczce opuszczającej fabrykę powozów w Sikorzynie pod Gostyniem. Jeśli jednak marka to zobowiązanie i gwarancja jakości, to muszą one obejmować także okres użytkowania powozów po sprzedaży.

To dlatego renomowani producenci bryczek rozwijają sieć dystrybucyjną, której przedstawiciele dbają o serwis powozów, wykonują naprawy pogwarancyjne i zaopatrują w oryginalne części zamienne. Ale to nie jedyne korzyści z korzystania z usług autoryzowanego dealera.

Bryczka marki Glinkowski światowa sieć dilerów

Dealer, czyli kto?

Dealer jest gwarantem przedłużenia jakości producenta, dlatego ich dobór powinien być procesem uwarunkowanym wieloma czynnikami.

- Naszą globalną sieć dealerską rozwijamy od 30 lat - podkreśla Hubert Glinkowski współwłaściciel odpowiedzialny za obszar sprzedaży - Chętnych jest wielu, ale stawiamy duże wymagania, by mieć pewność, że kandydat nie zawiedzie naszych klientów i nie zaszkodzi reputacji marki - dodaje.

Dla marki GLINKOWSKI 1956 decydujące znaczenie mają takie aspekty jak znajomość branży jeździeckiej i rozpoznawalność w niej, doświadczenie w powożeniu, kompetencje techniczne, zaplecze serwisowe i kapitałowe, a także rzetelność biznesowa oraz wreszcie cechy czysto ludzkie, jak odpowiedzialność, czy zaangażowanie.

- Sieć autoryzowanych dealerów budowaliśmy ostrożnie - kontynuuje Hubert Glinkowski - Większość z nich to partnerzy, współpracujący z nami od wielu lat, którzy dają klientowi końcowemu wysoką jakość, taką, jaką od nich wymagamy - podkreśla.

Bryczka Glinkowski LEIETAU diler w Norwegii

Gwarancja jakości

Jak rozumieć tą „jakość” w kontekście sprzedaży przez dealerów? To przede wszystkim pewność, że jeśli chcemy kupić bryczkę marki GLINKOWSKI 1956, to taką otrzymamy, ze wszystkimi zobowiązaniami gwarancyjnymi. A to nie zawsze jest takie oczywiste, zwłaszcza w przypadku producenta cieszącego się tak dużą renomą, gdzie korzyści z podszywania się pod jego markę kuszą nierzetelnych handlarzy.

- Na przestrzeni lat spotykaliśmy się wielokrotnie z sytuacjami, gdy bryczki rzekomo wyprodukowane przez naszą fabrykę, takimi nie były, przy czym rzecz dotyczyła zarówno nowych, jak i używanych powozów - mówi Hubert Glinkowski - Choć tych drugich przypadków było więcej. - dodaje.

W przypadku konieczności serwisowania, rodzi to dla właściciela takiej bryczki problemy z zaopatrzeniem w części zamienne i naprawami, za które marka oraz dealerzy nie mogą wziąć odpowiedzialności. Warto wiedzieć, że jedynie autoryzowani na danym rynku dealerzy mają prawo sprzedaży fabrycznie nowych bryczek i tym samym obowiązek ich serwisowania. W ramach sieci dealerskiej obowiązuje zakaz reeksportu powozów na inne rynki.

Właściciele nowych powozów, które trafią na dany rynek z pominięciem lokalnego dealera, mogą spotkać się z odmową wykonania usług gwarancyjnych, a w najlepszym razie czas na ich wykonanie znacząco się wydłuży. Status pierwszeństwa mają zawsze klienci realizujący zakupy bezpośrednio u dealera. W takich sytuacjach niezbędne jest także uwiarygodnienie pochodzenia pojazdu, czy dowody zakupu. W wyjątkowych sytuacjach możliwa jest interwencja w centrali marki.

Taki właściciel może oczywiście samodzielnie zakupić części zamienne w polskiej fabryce i wykonać lub zlecić naprawę, jednak koszty dostawy często przekraczają koszt danej części, a termin wysyłki jest dłuższy niż obowiązujący dealera. Czas dostawy bywa bardzo długi zwłaszcza w przypadku klientów z odległych krajów, jak USA lub Australia. Nigdy też nie będzie pewności co do jakości wykonanej naprawy przez lokalny, nieautoryzowany warsztat. A co najważniejsze, w tym ostatnim przypadku automatycznie traci się fabryczną gwarancję.

Tych problemów nie ma przy zakupie bryczki od autoryzowanego dealera, który posiada magazyn podstawowych części, a do tego regularnie otrzymuje dostawy niestandardowych elementów wyposażenia bryczki. Czas będzie miał znaczenie dla profesjonalnych powożących, bo techniczny problem tuż przed zawodami to w takiej sytuacji prawdziwy ból głowy, ale i dla amatorów powożenia bryczkami oczekiwanie przez kilka tygodni na części, oznacza długą rezygnację z przyjemności powożenia. Dealer gwarantuje też najwyższą jakość serwisu, a więc bezpieczeństwo użytkowania bryczki dla powożącego i konia.

Sprawa komplikuje się jeszcze bardziej przy zakupie używanej bryczki niewiadomego pochodzenia. Zdarza się, że „okazyjnie” zakupiony powóz, często będący przedmiotem importu z innego kraju, wymaga kosztownego dostosowania do nowego właściciela. Dzieje się tak, gdy handlarz sprzedaje powóz bez względu na uwarunkowania powożącego, czy konia przeznaczonego do zaprzęgu. Gdy powożący jest innego wzrostu, niż pierwszy właściciel konieczne będzie podwyższenie pozycji powożącego lub dorobienie dodatkowej podłogi, w przypadku konia często zachodzi konieczność wyprodukowania nowych dyszułek lub zmiany rozmiaru kół. Taki klient zostaje wtedy sam z danym problemem. Nawet jeśli skontaktuje się z producentem bezpośrednio, to utrudnieniem jest nieumiejętność odpowiedniego zwymiarowania dodatkowych akcesoriów.

Zawsze też pozostaną wątpliwości co do sposobu użytkowania bryczki przez poprzedniego właściciela lub właścicieli. Jeśli była użytkowana niewłaściwie lub nie dbano należycie o jej serwis (czytaj więcej: Renowacja bryczki sportowej przed sezonem jeździeckim), to mimo iż na pozór wygląda jakby była w dobrym stanie, może stwarzać zagrożenie dla zdrowia nowego użytkownika lub jego konia. Tych wszystkich problemów da się uniknąć w przypadku zakupu nowej lub używanej bryczki poprzez lokalnego dealera.

Profesjonalne doradztwo

- Nasza doświadczenia handlowe są takie, że wielu kupujących bryczki nie potrafi właściwie przeprowadzić wyboru odpowiedniego powozu - mówi Hubert Glinkowski - Doświadczony dealer stanowi wsparcie dla kupującego także w tym obszarze - dodaje

Przy wyborze bryczki kluczowe znaczenie mają takie elementy jak przeznaczenie powozu, umiejętności powożącego, jego waga, wzrost, ewentualne niepełnosprawności, wreszcie wielkość konia, który ma być zaprzęgnięty do powozu. Elementy te mają wpływ na komfort, bezpieczeństwo prowadzenia, czy pełne wykorzystanie możliwości jezdnych bryczek w zawodach sportowych, wreszcie na dobrostan koni przeznaczonych do powożenia. W ostateczności wszystkie te elementy oddziałują na eksploatację techniczną bryczki i mogą przy ich niewłaściwym zestawieniu zwiększać awaryjność powozu oraz koszty jego utrzymania, a co najważniejsze wyrządzać szkody na zdrowiu konia. Dealer jest ponadto na bieżąco z przepisami regulującymi użytkowanie pojazdów w ruchu drogowym oraz podczas zawodów jeździeckich.

Wszystkie nasze bryczki sportowe spełniają aktualne wymagania Międzynarodowej Federacji Jeździeckiej [FEI], a jeśli zachodzi taka potrzeba dodatkowo dostosowujemy bryczki do szczegółowych przepisów lokalnych - podkreśla Damian Glinkowski współwłaściciel odpowiedzialny za obszar techniczny - Bardzo ważną dla nas sprawą jest ponadto dobrostan koni zaprzęgowych, na którego wpływ ma przede wszystkim waga bryczki. Dbamy o pełną zgodność z przepisami. - dodaje.

Nieocenione jest ponadto doradztwo dealera przy wyborze bryczki z oferty marki GLINKOWSKI 1956. Autoryzowany dealer ma gruntowną wiedzę o pełnej ofercie i liniach produktowych. Bryczki marki GLINKOWSKI 1956 dostępne są w ramach czterech linii produktowych, w ramach których powozy różnią się przeznaczeniem, elementami wykończeniowymi, stopniem wyposażenia i ceną. Dla wyczynowych powożących dedykowana jest linia Performance Line, dla zaczynających przygodę z powożeniem NS Line, dla klientów szukających taniej, solidnej bryczki przeznaczona jest linia Otium Line, a dla klientów bardzo zamożnych X-Line

- Bardzo często przy zestawieniu kosztów zakupu używanej bryczki niewiadomego pochodzenia i nowej bryczki z serii OtiumLine lub NS Line nie ma różnicy w cenie lub jest ona na tyle niewielka, że nie uzasadnia tych wszystkich problemów, których właścicielem można się stać poprzez zakup powozu poza autoryzowaną siecią - mówi Jack Alvarez z firmy Driving Essentials Autoryzowany Dealer z USA - Warto zważyć więcej aspektów, niż tylko kierować się rzekomą okazją i ceną - dodaje.

Warto też wiedzieć, że dealerzy mogą pomóc w zakupie używanego powozu marki GLINKOWSKI 1956. Mając dużą bazę klientów, wiedzą, kto planuje wymianę bryczki i kojarzą ze sobą zainteresowane strony. Korzyścią dla nabywcy używanej bryczki marki GLINKOWSKI 1956 wiadomego pochodzenia, jest gwarancja jakości i bezpieczeństwa użytkowania, profesjonalny serwis oraz właśnie dostępność od ręki podstawowych części zamiennych.

Sieć dealerska GLINKOWSKI 1956

Marka GLINKOWSKI 1956 to aktualnie najlepiej rozwinięta w sektorze powozów konnych światowa sieć dealerska (z listą dealerów można zapoznać się na stronie internetowej, w zakładce Dealerzy). Marka ma 35 oficjalnych reprezentantów w 21 krajach, w tym na kluczowych rynkach europejskich, w Niemczech, Francji, Hiszpanii, ale także poza kontynentem europejskim w USA, Chile, i Australii. Aktywnie szuka dealerów na pozostałych rynkach, gdzie nie jest jeszcze reprezentowana.

Bryczka marki Glinkowski diler we Francji

- Na rynkach gdzie nie posiadamy lokalnego dealera wszystkie kwestie mające kluczowe znaczenie dla bezpiecznego i bezawaryjnego użytkowania bryczki musimy uzgadniać zdalnie z Klientami, co niekiedy bywa problemem zważywszy na kwestie językowe, a także kompetencje techniczne kupującego. Z kolei różnice czasowe między kontynentami to naturalna przeszkoda, ograniczająca szybkość komunikacji - podsumowuje Hubert Glinkowski - Zdecydowanie łatwiej jest, gdy komunikacja przebiega między osobami z tego samego kręgu kulturowego, językowego i geograficznego.

 

Jesteś przed zakupem nowego lub używanego powozu konnego? Przeczytaj także:

Dlaczego warto płacić za markę na rynku powozów konnych? - kliknij

Renowacja bryczki sportowej przed sezonem jeździeckim - kliknij



 

Glinkowski Sp. z o.o.

Sikorzyn 21, 63-800 Gostyń, Polska
biuro@glinkowski.pl

a j r

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej

Znajdź na stronie