logo

Tytułowe pytanie stawia sobie każdy kto stoi przed zakupem bryczki. Warto głębiej zastanowić się nad korzyściami, które oferują uznani producenci zaprzęgów konnych, względem tych z najniższego segmentu cenowego. Tym bardziej, że zdaniem Philipa Kotlera marka to coś więcej niż znak towarowy. Według guru współczesnego marketingu, marka to pewnego rodzaju przyrzeczenie, które wyznacza i kształtuje funkcjonowanie całej firmy, znajdując swój wyraz w jakości gotowych produktów lub usług.

Wartości

Istota marki wykracza poza zakres przypisywany znakowi towarowemu, tj. wyróżniania towarów i usług danego przedsiębiorstwa od produktów konkurencji. Współczesne marki to coraz częściej produkty lub usługi wytworzone w oparciu o złożone mechanizmy działań marketingowych, reklamowych, biznesowych i psychologicznych, tworzących wartość dodaną, która niekiedy przeważa nad elementami funkcjonalnymi.

Bryczki marki Glinkowski 1956 6

 

Najsilniejsze marki cechuje jednak coś więcej niż podejście czysto marketingowe, czy biznesowe. To naturalny i jednocześnie unikalny zestaw wartości przenikających każdy obszar funkcjonowania firmy. To marki gdzie najpierw były wartości, a dopiero po nich pojawił się marketing. Gdzie marketing nie tworzy marki, ale tylko ją opisuje. Wartości, których przeszczepienie na grunt innej firmy jest niezwykle trudne, a ich utrzymanie w długim okresie czasu niemal niewykonalne.

Takie marki najpełniej oddają istotę brandingu przedstawioną przez Philipa Kotlera. Taką marką jest marka GLINKOWSKI, z tradycjami od 1956 roku, reprezentująca takie wartości jak bezpieczeństwo, innowacyjność oraz perfekcję wykonania bryczek. 

Gwarancja bezpieczeństwa

- Dla nas pojęcie marki to przede wszystkim zespół wartości i kultura organizacyjna firmy, która gwarantuje ich przestrzeganie – podkreśla Henryk Glinkowski współwłaściciel i ojciec dzisiejszych zarządzających firmą GLINKOWSKI – To one są esencją firmy, a marka tylko ich emanacją – dodaje.

GLINKOWSKI to rodzinna firma, której tradycje sięgają 1956 roku. Historię firmy zapoczątkował Walenty Kołak otwierając kuźnię, w której poza usługami obróbki stali dla okolicznych firm, uruchomił usługi renowacji elementów, a następnie produkcji całych bryczek. Henryk Glinkowski zarządzanie zakładem przejął w 1983 roku i sprofilował produkcję pod wytwarzanie bryczek sportowych. Od samego początku postawił na innowacyjność, jakość wykonania i bezpieczeństwo powożących. To dzięki tym wartościom marka GLINKOWSKI stała się najlepiej na świecie rozpoznawalną marką w kategorii sportowych zaprzęgów konnych.

- Ojciec od zawsze wpajał nam znaczenie jakości, co wyrażało się w inwestycjach w najnowsze technologie produkcyjne, jak maszyny numeryczne oraz najlepsze surowce - wspomina Damian Glinkowski współwłaściciel firmy GLINKOWSKI, odpowiedzialny za obszar techniczny - Kluczowe dla nas były te elementy bryczek, które mają wpływ na bezpieczeństwo powożących, a więc układ jezdny, stabilność konstrukcyjna powozu i wytrzymałość poszczególnych elementów układu zawieszenia – dodaje.

Już wówczas zbudowano profesjonalny dział projektowo-konstrukcyjny, gdzie kilku inżynierów dbało o to, by projektowane zaprzęgi zawierały rozwiązania gwarantujące najwyższą zwrotność i odporność na duże przeciążenia, spotykane podczas wyczynowych zawodów. Zanim rozwiązania trafiały na rynek, zawodowi powożący z własnego klubu jeździeckiego testowali je w ekstremalnych warunkach, by mieć pewność, że spełnią one wyzwania jakie przed nimi stawiają zawody mistrzowskiej rangi. Innowacyjność nigdy nie stała przed bezpieczeństwem.

Firma kontynuuje taki model wprowadzania zmian w wytwarzanych powozach. Dziś to Bartłomiej Kwiatek (GLINKOWSKI TEAM) aktualny mistrz świata w powożeniu zaprzęgami jednokonnymi konsultuje i testuje nowe rozwiązania. Każdy, kto kupuje sportowe bryczki marki GLINKOWSKI może mieć pewność, że noszą w sobie ducha mistrzów świata w powożeniu zaprzęgami.

Bezkompromisowe dążenie do perfekcji

Jakość bryczek to również surowce używane do ich produkcji. Najwyższej twardości stal kupowana jest od światowej klasy producenta, marki SSAB, hamulce to doskonale znany z rynku motoryzacyjnego producent „BREMBO”, produkty lakiernicze to z kolei globalna marka PPG. To nieliczne, ale wymowne przykłady przywiązania rodziny Glinkowskich do jakości, które dobrze oddaje hasło firmowe „Bezkompromisowe dążenie do jakości” (Uncompromise devotion to perfection).

Bryczki marki Glinkowski 1956 9

Technologiczną perfekcję wykonania gwarantuje częściowo zrobotyzowana produkcja prowadzona w oparciu o maszyny numeryczne w tym np. nowoczesną przecinarkę plazmowo - tlenową oraz doświadczeni rzemieślnicy z wieloletnim stażem w produkowaniu powozów konnych.

To oddanie jakości przyniosło marce uznanie i szereg zamówień również na bryczki klasyczne do rekreacyjnego i komercyjnego powożenia, jak na przykład produkcja bryczki Landauer dla marki TIFFANY. A także w obszarze renowacji bryczek, gdzie wykonano wiele renowacji starych powozów konnych dla słynnych muzeów, w tym najnowsze zamówienie, reprodukcja powozu Thomasa Jeffersona, trzeciego prezydenta Stanów Zjednoczonych.

Innowacyjność

W 2004 roku marka wprowadziła na rynek sportową bryczkę do maratonu o nazwie Double Sport, zawierającą unikatowe rozwiązania w układzie jezdnym. Bryczka szybko zyskała uznanie na światowym rynku wyczynowych powożących, potwierdzając najwyższe kompetencje marki w kategorii sportowych zaprzęgów konnych. O jej sukcesie najlepiej świadczy fakt powszechnego kopiowania designu i rozwiązań technologicznych oraz liczne tytuły zdobyte przez najlepszych zawodników, w tym te światowej rangi. Już w 2005 roku indywidualne i drużynowe mistrzostwa świata zdobył na niej Austriak Rainer Pointl, a niedawno, w 2018 wyczyn powtórzył Bartłomiej Kwiatek [GINKOWSKI TEAM].

Wartości marki Glinkowski pełny wyraz znalazły również w najnowszej bryczce FALCON, w której w standardzie, w tylnym układzie jezdnym bryczki znajduje się podwójnie łożyskowane, pneumatyczne zawieszenie, wykonane ze stali o podwyższonej wytrzymałości. To nowość na rynku bryczek konnych do maratonu. Świetny układ jezdny wybacza wiele błędów powożącego.

Bryczki marki Glinkowski 1956 3

Dla tych zawodników, dla których doskonałe własności jezdne to za mało, najwyższej klasy rzemieślnicy, podczas ręcznego wykańczania FALCON-a, dbają o dodanie bryczce indywidualnego rysu. Możliwości indywidualizacji powozu w ramach specjalnie utworzonej linii produkcyjnej X-Line są nieograniczone, a konstruktorzy marki chętnie spełniają wszelkie oczekiwania zawodowych powożących.

Kultura jakości przenika każdy obszar zarządzania firmą. Praca odbywa się w oparciu o zaawansowany system informatyczny klasy ERP, rejestrujący poszczególne etapy produkcji. System ERP wspierany jest o dodatkowe, dedykowane programy wykorzystywane np. do projektowania i wizualizacji bryczek. Każdego roku firma inwestuje znaczne środki w najnowsze technologie produkcyjne, zwłaszcza w te, pozwalające zwiększać poziom robotyzacji produkcji i zapewniać technologiczną perfekcję wykonania. Regularne szkolenia podnoszące kwalifikacje przechodzi zespół ponad 100 pracowników. Firma dba o jakość środowiska pracy. Podstawą zatrudnienia jest wyłącznie umowa o pracę, gwarantująca życiową stabilność zatrudnionym.

Globalna sieć dealerska, oryginalne części zamienne do bryczek

GLINKOWSKI to także najlepiej rozwinięta w sektorze powozów konnych światowa sieć dealerska. Marka ma swoich oficjalnych reprezentantów na kluczowych rynkach europejskich, w USA, Ameryce Południowej i nawet w Australii. Dzięki temu jest bliżej swoich klientów. Wyspecjalizowani przedstawiciele stanowią pierwszą linię sprzedaży i obsługi posprzedażowej. To ważne ponieważ dla wielu nabywców powozów konnych kluczową determinantą wyboru producenta są możliwości marki w zakresie serwisu i dystrybucji oryginalnych części zamiennych.

Bryczki marki Glinkowski 1956 8

- Nie zapominamy o aftermarkecie, o konieczności zaopatrzenie rynku w oryginalne części zamienne oraz serwis naszych pojazdów. – podkreśla Hubert Glinkowski współwłaściciel odpowiedzialny za obszar sprzedaży – To kwestia bezpieczeństwa powożenia, a dla nas najwyższy wymiar odpowiedzialności marki. – dodaje.

Wszystkie części do bryczek są skatalogowe i opatrzone elektronicznym kodem kreskowym. Dzięki temu identyfikacja części zamiennych dla potrzeb serwisu jest błyskawiczna, a dostawa niezwykle sprawna.

Dlaczego warto płacić za markę na rynku powozów konnych?

Powozy konne marki GLINKOWSKI to bezpieczeństwo prowadzenia, najwyższa jakość wykonania, rozwinięty serwis posprzedażowy i dostępność oryginalnych części zamiennych. Ponad wszystko to jednak prestiż prowadzenia zaprzęgów użytkowanych przez byłych i aktualnych mistrzów świata. Gwarantują lepsze samopoczucie i większą pewność siebie, a ta jest niezbędna, gdy staje się do rywalizacji o najwyższe trofea.

Glinkowski rodzina

- DNA naszej marki to triada cech: innowacyjność, perfekcja i bezpieczeństwo – mówi Krzysztof Glinkowski współwłaściciel firmy GLINKOWSKI, odpowiedzialny za obszar finansów – Są zaszczepione w każdej bryczce opuszczającej naszą fabrykę powozów. Jeśli marka to zobowiązanie, to my właśnie gwarantujemy, że te wartości respektujemy na każdym etapie produkcji bryczek. - dodaje.  

Na tytułowe pytanie, czy marka ma znaczenie przy wyborze bryczek, odpowiadamy tak, ma znaczenie, dla urodzonych mistrzów, tych aktualnych i tych… przyszłych!

Glinkowski Sp. z o.o.

Sikorzyn 21, 63-800 Gostyń, Polska
biuro@glinkowski.pl

a j r

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej

Znajdź na stronie